wdrożenia PrestaShop Powiększenie zdjęć moduł

[Zlecę] Konfigurację powiązania Presta i Google Analytics (Zliczanie transakcji)

  • 15 Odpowiedzi
  • 2159 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
Poszukujemy specjalisty w zakresie Presta Shop oraz Google Analytics pod kontem prawidłowego skonfigurowania obu usług.

OPIS PROBLEMU
Presta posiada oficjalny moduł Google Analytics ale niestety w/w moduł nie działa poprawnie. Nie zlicza wszystkich transakcji ze sklepów. Błąd polega prawdopodobnie na zrywaniu połączenia pomiędzy Presta Shop a GA w chwili kiedy przesyłane są informacje na temat transakcji. Dwie firmy zewnętrzne, jedna ze specjalizacją odnośnie wdrożenia Presta Shop a druga zajmująca się SEO i GA nie były w stanie naprawić problemu. Zakupiliśmy zewnętrzny moduł który był skonfigurowany aby zliczać transakcję po wywołaniu efektu kliknięcia na przycisk "Złóż zamówienie" jeszcze przed tym, jak oficjalny moduł aktywuje się w celu przesłania danych. Niestety, pomimo konfiguracji, również i ten moduł nie naprawił problemu. Autor modułu twierdzi, że moduł działa tylko nasza platforma Presta Shop i Konfiguracja w Google Analytics są źle skonfigurowane, co uniemożliwia właściwe działanie modułu. Jednocześnie autor oprogramowania nie podjął się poprawnej konfiguracji z uwagi na brak czasu. :)

SZCZEGÓŁY ZLECENIA
1. Konfiguracja lub naprawa aktualnie zainstalowanych modułów dotyczących Google Analytics w Presta Shop. Jeżeli to konieczne, przygotowanie i wdrożenie autorskiego rozwiązania które naprawi istniejące problemy i spowoduje, że przynajmniej 90-95% transakcji z naszych sklepów będzie prawidłowo przesyłana do GA.
2. Konfiguracja w tym samym zakresie Google Analytics o ile będzie taka potrzeba (bezpośrednio lub po przez agencję SEO która taką prawidłową konfigurację wykona)
3. Konfiguracja oficjalnego modułu Google Analytics na Presta Shop tak aby nie generował samych transakcji ( w innym przypadku powoduje to duble, tzn. niektóre transakcje zliczają się podwójnie).
4. Przeprowadzenie testów

ROZLICZENIE
1. Umowa o dzieło, umowa zlecenie, lub zlecenie z fakturą za wykonaną pracę.
2. Płatność wyłącznie za prawidłowe wykonanie zlecenie, po wykonaniu wszystkich prac i pozytywnie przeprowadzonych testach.

Oferty prosimy przesyłać na adres email swiatmiodow@gmail.com.
Osoba kontaktowa w przypadku pytań:
Paweł Dołęgowski
690-913-180

*

Offline sanmerah

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 68
  • 2
  • Presta Shop: 1.6
  • Status: forum
Jak jest rozwiązana płatnośc w sklepie?
Aby naprawdę zliczyć każdą transakcje trzeba miec pewność, że klient zawsze zostanie przekierowany na strone sklepu po dokonaniu platności jednak w praktyce moim zdaniem jest to wrecz niemożliwe. Klient moze zamknać przegladarke po dokonaniu płatnosci i nie wrócić na stronę.

JEDYNYM rozwiazaniem tego problemu jest posiadanie wewnetrznego systemu płatnosci w sklepie - klient nie opuszcza strony sklepy aby dokonać platnosci.

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
Problem w tym, że nie dotyczy to wyłacznie zamówień Dotpay. Dotyczy to również zamówień z odbiorem osobistym a także tych z płatnością za pobraniem. W takiej sytuacji Klient nie opuszcza sklepu. Po za tym, mamy wywołacz który teoretycznie wywołuje wysłanie danych do GA już w momencie kiedy Klient klika "złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty"

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
JEDYNYM rozwiazaniem tego problemu jest posiadanie wewnetrznego systemu płatnosci w sklepie - klient nie opuszcza strony sklepy aby dokonać platnosci.

nieprawda - inne rozwiązanie, które napisaliśmy i się sprawdza to https://europasaz.pl/moduly-prestashop/15-zintegruj-google-analitycs.html

Moduł przekazuje dane wcześniej do systemu Google. Natomiast w tym zleceniu ewidentnie widać, że jest namieszane z konfiguracją konta Analitycs.
MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline sanmerah

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 68
  • 2
  • Presta Shop: 1.6
  • Status: forum
nieprawda - inne rozwiązanie, które napisaliśmy i się sprawdza to https://europasaz.pl/moduly-prestashop/15-zintegruj-google-analitycs.html

Moduł przekazuje dane wcześniej do systemu Google. Natomiast w tym zleceniu ewidentnie widać, że jest namieszane z konfiguracją konta Analitycs.

Ok, a co się dzieje w przypadku gdy moduł przekaże dane do GA a klient ostatecznie nie zapłaci bo się rozmysli?

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
Niestety masz wtedy błąd. Natomiast na baaaardzo dużej stronie o dużej ilości zamówień moduł zlicza prawidłowo, a odsetek błędu wynosi poniżej 1% w GA. Kod został umieszczony na samym końcu "bramki" w sklepie na potwierdzeniu zamówienia. To chyba lepiej niż nie miec wogóle danych z bramki płatności....
MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline sanmerah

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 68
  • 2
  • Presta Shop: 1.6
  • Status: forum
No tak, ale tak jak napisaleś wyżej, kolega ma na pewno cos nie tak skonfigurowane z analytics. Bo przy uzyciu standardowego modułu GA w zasadzie też można wyłapać większość konwersji.
Natomiast jak klient chce zliczać 100% to niestety musi mieś płatność wbudowaną w sklep.

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
Cytuj
Natomiast jak klient chce zliczać 100% to niestety musi mieś płatność wbudowaną w sklep.

1. Pierwszy raz słyszę, że analityka jest ważniejsza od sprzedaży :) - poczytaj statystyki korzystania z bramek płatności.
2. Z naszym modułem ma 99% danych w GA.
MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
nieprawda - inne rozwiązanie, które napisaliśmy i się sprawdza to https://europasaz.pl/moduly-prestashop/15-zintegruj-google-analitycs.html

Moduł przekazuje dane wcześniej do systemu Google. Natomiast w tym zleceniu ewidentnie widać, że jest namieszane z konfiguracją konta Analitycs.

Słowo kontra słowo. Zainstalowaliśmy moduł, miał działać. Nie działa. W ofercie było wyraźnie napisane, że naprawia problemy. Nigdzie za to nie było informacji, że wymaga dodatkowych działań w tym wiedzy zaawansowanej na temat konfiguracji po stronie Presta i po stronie GA. Wykonaliśmy zasugerowane zmiany jak np: efekt wywołania modułu na przycisku potwierdzającym złożenie zamówienia. Niestety dalej duża część transakcji się nie zlicza. To tak jak kiedyś z systemami Linux, niby przystępne, darmowe (lub tanie) i bardzo funkcjonalne. Instalacja szybka, wszystko działa na pierwszy rzut oka. Tyle, że nie działa. Trzeba doinstalować repozytoria, żeby obsługiwać dyski w ntfs, żeby kopiować dane. Następne repozytoria, żeby obsługiwać standardowe formaty których linux nie obsługiwał itd. Ale cześć repozytoriów nie da się zainstalować po przez zwykła instalację. Trzeba znać kod, trzeba wejść w Terminal, sudo srudo itd. Jeszcze kilka lat temu wielu zwykłych użytkowników wyłożyło się na tych drobnych szczegółach. Tak samo jest z tym modułem. Niby działa, twórca gwarantuje, że działa. Jednocześnie nie działa i wymaga zaawansowanej konfiguracji. Dwie firmy z którymi współpracowałem tego nie ogarnęły. Oczywiście można wnosić, że się nie znają i są niekompetentni. Tak najłatwiej powiedzieć. Dziwne, że tylko na tym aspekcie się wyłożyli. Na innych jakoś kompetencji im nie brakowało. Co ciekawe właściciel oprogramowania nie chce pomóc. Ustalił stawkę, określił zasady a później głowa w piasek i tyle. Tak więc, z całym szacunkiem moduł powinien działać, nie działa. Wymaga zaawansowanej znajomości tematu. Skoro tak, wymaga suportu. Jednak twórca oprogramowania go nie zapewnia, również odpłatnie. Co ciekawe temat nie jest specjalnie prosty, skoro, nie tylko nasza firma ma z tym znaczące problemy. Nie widać też na horyzoncie wielu chętnych do podjęcia tematu jak i gotowego i co najważniejsze działającego rozwiązania.

Co do niewłaściwej konfiguracji Analytics również nie mogę się do końca zgodzić. Niedawno przeszliśmy z oprogramowania Shoper na Presta, wcześnie z Cstore na Shopera. To nasz trzeci system i pierwszy raz mamy problemy z analytics. Co ciekawe, cały czas działamy na tym samym koncie google i poprzednie dwie platformy takich problemów nie generowały. Oczywiście, że nie 100% transakcji się zliczało, ale około 95%. To jednak absolutnie wystarczyło. Po za tym aktualnie nie zliczają się transakcję z różnych źródeł i form płatności. Nie ma więc znaczenia, że część tych transakcji to płatność zewnętrzna (dotpay).

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
Cytuj
Co ciekawe właściciel oprogramowania nie chce pomóc. Ustalił stawkę, określił zasady a później głowa w piasek i tyle.

Skoro publicznie to proszę bardzo.
Przygotowaliście umowę do podpisu, której nikt normalny nie podpisze. Chyba, że chce stracić czas i pieniądze. Zatem jeszcze raz: nie głowa w piasek tylko po pierwsze wykonajcie to co sugerowałem.
1. Zmieńcie konto Analytics i ustawcie je poprawnie.
2. Zainstalujcie poprawnie moduł [chociaż z konwersacji wiem, że przekazuje dane tylko z opóźnieniem - dziwne]
3. Zastanówcie się na biznesowym modelem zawierania umów i prowadzeniem Firmy. Twierdzenie, że "nie chce pomóc" jest zwyczajnym nadużyciem w przypadku gdy podsuwa się do podpisu cyrograf.
MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
Skoro publicznie to proszę bardzo.
Przygotowaliście umowę do podpisu, której nikt normalny nie podpisze. Chyba, że chce stracić czas i pieniądze. Zatem jeszcze raz: nie głowa w piasek tylko po pierwsze wykonajcie to co sugerowałem.
1. Zmieńcie konto Analytics i ustawcie je poprawnie.
2. Zainstalujcie poprawnie moduł [chociaż z konwersacji wiem, że przekazuje dane tylko z opóźnieniem - dziwne]
3. Zastanówcie się na biznesowym modelem zawierania umów i prowadzeniem Firmy. Twierdzenie, że "nie chce pomóc" jest zwyczajnym nadużyciem w przypadku gdy podsuwa się do podpisu cyrograf.

Przygotowaliśmy draft umowy według standardowych zasad. Draft a nie umowę, do wglądu i do negocjacji. Umowę której przygotowanie scedowałeś na nas. Zamiast ją negocjować, określić które zapisy wymagają zmian, rozmawiać dostałem nieprzyjemną odmowę i informację, że nie macie czasu. Wcześniej w trakcje rozmowy telefonicznej ustaliliśmy wszelkie szczegóły i wszystko zostało w drafcie uwzględnione. Jakiej umowy się spodziewałeś? Pisanej pod twoje ego i chroniącej wyłącznie twój interes. Draft umowy z którego korzystaliśmy już wiele razy.
ad.1 Nie po to kupiłem moduł, żeby zmienić konto Analytics które mam od kilku lat. Taka porada jest po prostu szczytem bezczelności i działa na naszą szkodę.
ad.2 Moduł został zainstalowany, co oznacza poprawnie? Został zainstalowany jak każdy moduł + braliśmy pod uwagę wasze sugestie. Jak się okazało, nie zlicza jednak prawidłowo danych nawet z opóźnieniem.
ad.3 Ja mam się zastanowić na biznesowym modelem? Bez komentarza. I jeszcze raz, dostałeś draft umowy do wglądu, standardowej umowy. Ja wiem, że najlepiej podpisywać umowy które do niczego nie zobowiązują.

Nie mam zamiaru dyskutować publicznie na temat naszych relacji. W ogóle nie było by temat gdyby moduł działał lub gdybyście umieli rozmawiać i podjęli się naprawy problemu zgodnie z ustaleniami telefonicznymi. Jak dla mnie skorzystaliście z pierwszej okazji, żeby się wymiksować z umowy, o czym to świadczy?

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
1. Świadczy to o tym, ze Nasz prawnik odrzucił draft Waszej umowy :)
2. Moduł działa o czym świadczą Wasze maile
3. Macie źle skonfigurowane konto analytics
MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
1. Świadczy to o tym, ze Nasz prawnik odrzucił draft Waszej umowy :)
2. Moduł działa o czym świadczą Wasze maile
3. Macie źle skonfigurowane konto analytics

Nasze maila świadczą że moduł działa? Większej głupoty nie słyszałem. O czym ty w ogóle mówisz.
No nic, z pełną świadomością nie polecam
https://europasaz.pl/moduly-prestashop/15-zintegruj-google-analitycs.html
Jak ktoś poważny jest zainteresowany rozwiązaniem problemu to proszę o kontakt.

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,853
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • Projektowanie PrestaShop, Wordpress, SMF
  • Presta Shop: PS
  • Status: Programista
No cóż mail od Pana oczywiście posiadam screen jeśli chce Pan go zobaczyć:

Cytuj
Potrzebujemy konfiguracji modułu tak aby zliczał wszystkie zamówienia w danym dniu i nie tworzył duplikatów. Na chwilę obecną w kodzie oryginalnego analyticsa wyłączono zliczanie (przez Google Analytics tego ich zdaniem nie dało się dobrze skonfigurować) Oba moduły działają ale Pana moduł zlicza tylko część zamówień lub jeżeli zlicza wszystkie to wchodzą do Google z 1 dniowym lub więcej opóźnieniem. [...]

tutaj odniosę się do "zlicza tylko część zamówień" - bo tak został zaprojektowany - dla konkretnej bramki oraz " jeżeli zlicza wszystkie to" - błąd w konfiguracji sklepu
No cóż wszystko wskazuje na błędna konfigurację konta analytics...

p.s. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za darmową reklamę.

MODUŁY | http://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | http://zielona.biz 

*

Offline ecolife

  • Nowy
  • *
  • 6
  • 0
  • PrestaShop
  • Presta Shop: 1.6.1
  • Status: forum
No cóż mail od Pana oczywiście posiadam screen jeśli chce Pan go zobaczyć:

tutaj odniosę się do "zlicza tylko część zamówień" - bo tak został zaprojektowany - dla konkretnej bramki oraz " jeżeli zlicza wszystkie to" - błąd w konfiguracji sklepu
No cóż wszystko wskazuje na błędna konfigurację konta analytics...

p.s. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za darmową reklamę.

Niestety rozmowa z Panem jak z dzieckiem. Nie zaprzeczam, to moje słowa, mój cytat. Tyle, że jak się okazało nie jest to prawda. Przez chwilę wydawało się, że zamówienia wpadają ale z opóźnieniem. Później jednak po przeanalizowaniu przeze mnie kampanii wyszło, że jednak się nie zliczają. Co w tym dziwnego. W Panu widzę idealnego kandydata na polityka. Zrobi i napisze Pan wszystko, żeby tylko zmienić temat i zasugerować że problem nie leży po stronie modułu. Konto analytics przez 4 lata było skonfigurowane prawidłowo, na dwóch platformach działało, na preście nie działa. Jak zakupiłem moduł nie było mowy, że nie będzie działał, że wymaga nowego konta analytics lub całkowicie nowej konfiguracji specjalnie pod moduł którego nikt oprócz Pana nie zna. Przez telefon zapewniał Pan, że będzie działać, na 100%. Nie działa, nie zlicza, dalej są błędy. Więc poprosiłem o support i konfigurację. Okazało się, że tu się kończy Pan dobra wola, dbanie o Klienta. Przecież już moduł zakupiłem a skoro zasadniczo moduł to pic na wodę i fotomontaż to też trudno, żeby się podejmował Pan odpowiedniej konfiguracji. Jeżeli Pan uważa, że to kryptoreklama to powodzenia. Jak ktoś chce rozwiązać problem to na pewno nie za pośrednictwem tego modułu. Nawet jeżeli ten moduł działa, to wymaga dużej znajomości tematu a na Pana i Pana firmę liczyć nie należy.